Közel egymillió, három nap alatt

Majd' félmillió biztonsági öv miatt

A háromnapos közlekedésrendészeti közúti ellenőrzés alatt 95 rendőr összesen 929 ezer Ft bírságot szabott ki. Sokan nem használnak biztonsági övet, ők összesen 424 ezret kell, hogy befizessenek.
 
 

Közel egymillió, három nap alatt

Majd' félmillió biztonsági öv miatt

A háromnapos közlekedésrendészeti közúti ellenőrzés alatt 95 rendőr összesen 929 ezer Ft bírságot szabott ki. Sokan nem használnak biztonsági övet, ők összesen 424 ezret kell, hogy befizessenek.
 
 
 
 
 

Közel egymillió, három nap alatt

Majd' félmillió biztonsági öv miatt

A háromnapos közlekedésrendészeti közúti ellenőrzés alatt 95 rendőr összesen 929 ezer Ft bírságot szabott ki. Sokan nem használnak biztonsági övet, ők összesen 424 ezret kell, hogy befizessenek.
A fokozott közúti ellenőrzés eredményes végrehajtását a Nemzeti Közlekedési Hatóság mellett a Polgárőrség helyi tagjai segítették.

Az ellenőrzések időtartama alatt 220 fővel szemben 929.000 Ft összegben került sor helyszíni bírság kiszabására. Közlekedési szabálysértést elkövető járművezetőkkel szemben összesen 69 feljelentés készült.

Az intézkedő rendőrök a biztonsági övet nem használó 125 fővel szemben (25 fő utas volt) összesen 125 fő/464.000 forint helyszíni bírságot szabtak ki, és 19 szabálysértési feljelentést tettek.
A közúti ellenőrzések során 5 alkalommal kerül megállapításra a gyermekbiztonsági rendszer használatának hiánya.

A passzív biztonsági eszközök használatával kapcsolatban ellenőrzés alá vont 1077 felnőtt (járművezető, utas) személy közül 12,9 % (139 fő), míg az ellenőrzött 82 fő gyermekkorúból 6 % (5 fő) esetében került sor hiányosság megállapításra.

A közúti ellenőrzések során 4 jármű esetében (3 feljelentés, 1 helyszíni bírság - a rend-számtábla az első szélvédő mögött volt) állapították meg az intézkedő rendőrök, hogy az első rendszámtábla nem volt felszerelve.

Összességében a végrehajtott fokozott közúti ellenőrzés jól szolgálta a kitűzött célokat, ugyanakkor megállapítható, hogy a közúti ellenőrzéseknél a passzív biztonsági eszközök megállapított használati aránya (többen csak a jól látható rendőri ellenőrzés miatt kapcsolták be övüket) a valóságos értéket nem feltétlenül tükrözi vissza.
 

 
 
  • 1yako2009február24.14:17ÚjVálasz

    Hát jó napot!

    Egyike lennék azoknak, akiket közlekedési szabálysértésen kaptak. Értsük ezt úgy, hogy a Törvényház utcánál gyalogosan sértettem a KRESZ-t, azaz átmentem a piros jelzésen. Nincs is ezzel semmi baj, elismertem tettemet.
    A problémám az eljárással lenne! Azt gondolom, hogy este negyed kilenckor, amikor már alig van ott forgalom, az ember el tudja dönteni átmehet-e vagy sem az úttesten. Egyrészt, másrészt pedig, nincs lehetőség figyelmeztetésre? Mindenképpen azonnal bírságolni kell?
    Közalkalmazott lévén nem vagyok túlfizetve, hitelem is van, mely most már több, mint amit hazaviszek. Adózom is, tehát leteszem az asztalra, amit megkívánnak tőlem. Nem értem, miért kell az én „véremből” bővíteni a – gondolom – szűkös költségvetését a hatóságoknak? Mert egyértelműen ez volt a benyomásom! Szó sem volt figyelmeztetésről, ráadásul szemmel láthatóan nem véletlenül voltak ott a járőrök – sajnos csak az első lámpán való átkelés után láttam meg őket, de látszott, hogy csak erre vártak, persze jó értelemben, hiszen a munkájukat végzik. Ez esetben viszont legalább tájékoztathatnák a polgárokat arról, hogy bizony hol és mikor számíthatnak ezekre az ellenőrzésekre. Ezzel talán el lehetne érni azt, hogy a kritikus helyeken az ember betartsa a szabályokat, mert ugye ez a cél, és nem a büdzsé növelése!?!
    Egyszóval úgy gondolom, hogy ami velem történt, nem volt korrekt eljárás! Elismertem a szabálysértést „megtanultam” a leckét, de ez a háromezer forint a húsomba vág, még akkor is, ha „csak” háromezer…

     

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!