Fogyasztói panaszok karácsony után

Az idei karácsonyt követően is gyakran találkozhatunk azzal a tévhittel, hogy kérhetjük valamely egyébként hibátlan termék cseréjét abban az esetben, ha az a szeretteinknek nem tetszett.
 
 

Fogyasztói panaszok karácsony után

Az idei karácsonyt követően is gyakran találkozhatunk azzal a tévhittel, hogy kérhetjük valamely egyébként hibátlan termék cseréjét abban az esetben, ha az a szeretteinknek nem tetszett.
 
 
 
 
 

Fogyasztói panaszok karácsony után

Az idei karácsonyt követően is gyakran találkozhatunk azzal a tévhittel, hogy kérhetjük valamely egyébként hibátlan termék cseréjét abban az esetben, ha az a szeretteinknek nem tetszett.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Észak- magyarországi Regionális Felügyelősége és a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete közleménye szerint a jelenleg hatályos jogi szabályozás szerint a csere csak a termék rendeltetésszerű használat mellett keletkezett hibája esetén állhat fenn és ebben az esetben is csak akkor, ha a csere nem jelent aránytalan többletköltséget a javításhoz képest a forgalmazó számára. Amennyiben a termék nem hibás és a forgalmazó nem vállalta, hogy a terméket bármilyen okból  visszavásárolja karácsonyt követően, ha a fogyasztó ezt kéri, akkor nem támasztható vele szemben cserére vagy a vételár visszafizetésére irányuló követelés.

A nagyobb értékű műszaki cikkek esetében is azt tanácsoljuk, hogy a vásárlást követően még mielőtt a karácsonyfa alá kerülnének becsomagolva próbálják ki azokat, ha nem tették akkor az ünnepek múltával haladéktalanul próbáljuk ki azokat, hogy esetleges minőségi kifogásainkat kellő időben érvényesíteni tudjuk. Ugyancsak számos probléma tapasztalható idén is az ún. távollevők között kötött szerződések, illetve a fogyasztóval üzleten kívül kötött szerződések esetében. Tipikus formái ezen szerződéseknek a webáruházakból, illetve katalógusokból történő rendelések, valamint a különböző utazással egybekötött termékbemutatókon történő vásárlások.

Amit nagyon fontos tudni, hogy ezekben az esetekben a fogyasztót 8 munkanapon belüli elállási jog illeti meg, ami azt jelenti, hogy a fogyasztó ha 8 munkanapon belül írásban közli a forgalmazóval elállási szándékát a vásárlástól és a terméket saját költségén visszajuttatja, akkor a forgalmazó köteles a már kifizetett vételárat, esetleg előleget maradéktalanul visszafizetni. Erre az esetre egyébként kötbér, bánatpénz jogszerűen nem köthető ki. A karácsonyi ünnepeket követően pedig ismét lázban ég az ország, az új esztendő közeledte miatt. Szilveszter előtt az egyik leggyakrabban hallott kérdés az, hogy petárdát lehet-e használni az idén. Erre a válasz nemleges, az idei szilveszterkor is tilos lesz petárdát használni. Ez természetesen nem zárja ki azt, hogy olyan kis tűzijátékokat vásároljunk, amelyek hanghatása a látványhatásukhoz képest nem jelentős.

Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy ezek a termékek is kizárólag a forgalmazásra engedéllyel rendelkező helyen 2008. december 28. és 31. között, nagykorú személyek által vásárolhatóak meg. A megvásárolt pirotechnikai eszközöket december 31-én este 18 órától másnap reggel 6-ig lehet felhasználni. A felhasználásra nem kerülő pirotechnikai eszközöket kötelesek vagyunk visszavinni legkésőbb január 5-ig a vásárlás helyére, ahol a forgalmazó köteles azt díjmentesen visszavenni.

 

 
 
  • 1Gyíkocska2009január05.15:26ÚjVálasz

    Tudnék 1-2 olyan helyet mondani Egerben is, ahol még ma reggel is petárdáztak, pedig ma volt a határideje a pirotecnikai eszközök visszacserélésének, ezek az emberek vajon visszaviszik?! Nem hiszem!

     

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!