Már a lakberendezés is online zajlik
Interjú az egyik legismertebb virtuális piactér, a Biano alapítójával, Michael Zelinkával
A kihívásokkal teli elmúlt másfél, két év után, amikor minden az alkalmazkodásról szól, a home&decor szegmens, online kereskedelem egyik világhírű “sztárja”, a www.biano.hu
mégsem a lassulás jelét mutatja, hanem épp annak ellenkezőjét. Michael Zelinkát, a Biano Magyarország vezérigazgatóját és a nemzetközi hálózat alapítóját a cég sikeréről kérdeztük, valamint arról, hogy látja az e-kereskedelem jövőjét a majdnem két éve tomboló világjárvány idején. A Csehországból származású vállalkozó többek között azt is elmondta 2021 negyedik trimeszterében miként fog alakulni a világban a Biano platformjain a home&decor online kereskedelem.
Hogyan befolyásolta a Covid legújabb, 19 Delta variánsának rohamos terjedése az Önök és üzleti partnereik helyzetét? Érezhető volt-e a nyersanyag hiány, vagy például emelkedtek-e a szállítási árak?
Elemzéseinkből az derült ki, hogy a járvány igazi utórezgései, gazdasági hatásai ezen a téren majd 2022 tavaszán lesznek érezhetők. Ennek ellenére a Biano piactér termékei és partnereinek száma egyre nő, és egyre nagyobb az igény is rájuk. Ez főleg azért van, mivel a járvány az online tereknek kedvezett, hiszen a hétköznapi élet számos szegmense – mint például a vásárlás, a munka – hosszabb vagy rövidebb időre a virtuális térbe költözött át.
Mit gondol, a lakberendezési tárgyak online üzletei fel vannak készülve erre a helyzetre? Jobban ki tudják védeni a Covid új variánsának negatív hatásait? Milyen segítséget tudnak ehhez Önök nyújtani?
Partnereinkkel együtt időben, gyorsan és tettre készen reagáltunk. A piactéren megjelenő kisebb webshopok átalakították hálózatukat, az adott lehetőségekhez idomítva kínálatukat. Ugyanakkor fontos megértenünk azt is, hogy megváltozott a vásárlói magatartás is, hiszen az ilyen jellegű, de akár a mindennapi vásárlás szinte teljesen online történt.
2020-hoz viszonyítva, 2021-ben több partnerüzlet regisztrált a Bianón?
Igen, 20%-os növekedés észlelhető a partnerek számát illetően, ami jelentős emelkedés ezen a téren.
Melyek azok a teljesítményi mutatók, amelyeket figyelembe fognak venni, elemeznek az év végi gazdasági kiértékelésen?
Természetesen fő célunk a saját, illetve partnereink általunk nyert jövedelmének, bevételének a növelése. Hiszünk abban, hogy tartani tudjuk az eddigi, közel 80%-os növekedést. Mi több, a közelgő, tervezett újításokkal - mint például a Biano Studio eszköz bevezetése - még inkább vásárlónk, felhasználóink igényeire tudunk hangolódni.