Kerékpár lakatok összehasonlítása biztonsági szint alapján

Lássuk, kinek van saját biciklije. Lássuk, kinek lopták már el bringáját… Igen, sajnos túl sok kéz van a levegőben. Egyre kevesebb olyan hely van, ahol az ember szívesen ott hagyná a kerékpárját lezáratlanul. De az is köztudott, hogy nem minden biciklizár ugyanolyan hasznos. Legyen szó a lépcsőházról, utcán „parkolásról” 5 percre vagy órákra vagy véletlenül éjszakára (vagy napokra) kint felejtett bicikliről, a megfelelő lezáró eszköz elengedhetetlen.
 
 

Kerékpár lakatok összehasonlítása biztonsági szint alapján

Lássuk, kinek van saját biciklije. Lássuk, kinek lopták már el bringáját… Igen, sajnos túl sok kéz van a levegőben. Egyre kevesebb olyan hely van, ahol az ember szívesen ott hagyná a kerékpárját lezáratlanul. De az is köztudott, hogy nem minden biciklizár ugyanolyan hasznos. Legyen szó a lépcsőházról, utcán „parkolásról” 5 percre vagy órákra vagy véletlenül éjszakára (vagy napokra) kint felejtett bicikliről, a megfelelő lezáró eszköz elengedhetetlen.
 
 
 
 
 

Kerékpár lakatok összehasonlítása biztonsági szint alapján

Lássuk, kinek van saját biciklije. Lássuk, kinek lopták már el bringáját… Igen, sajnos túl sok kéz van a levegőben. Egyre kevesebb olyan hely van, ahol az ember szívesen ott hagyná a kerékpárját lezáratlanul. De az is köztudott, hogy nem minden biciklizár ugyanolyan hasznos. Legyen szó a lépcsőházról, utcán „parkolásról” 5 percre vagy órákra vagy véletlenül éjszakára (vagy napokra) kint felejtett bicikliről, a megfelelő lezáró eszköz elengedhetetlen.

Nagyok a különbségek a bringazárak között?

 

Ha kíváncsi arra, hogy milyen különbségek lehetnek az egyes kerékpár lakatok biztonsági szintjei között, akkor érdemes egy erre szakosodott helyen körülnézni. Amikor egy komoly oldalon tájékozódunk, akkor a biciklizárak mellett találunk egy „biztonsági szint” nevű rubrikát is. 2-es biztonsági szintű, egyszerű zárakat már kb. 2000-2500 Ft-tól is találhatunk, míg egy 15-ös biztonsági szintű kerékpár (vagy motorzár) ára már jóval magasabb, 50.000 Ft körüli. Fontos persze a kerékpárunk értékét is figyelembe venni, hogy ne legyünk a régi vicc poénja, miszerint a zárunk többet ér, mint a cangánk. Léteznek persze 1 millió forint feletti értékben kerékpárok is, ezeket ritkán látni egy darab, 2000 Ft-os zárral.

 

Pro tippek kerékpárok lezárásához

 

A biztonsági szint természetesen nagyon fontos. Azonban sokan mellélőnek a lezárásnál, míg mások okosan, alacsony áron tudják megoldani ezt a problémát.

Ne olyan helyen láncoljuk le a biciklit, hogy a lánc könnyedén eltávolítható legyen. Banális, sőt, elképesztően banális tanács, de sokan esnek ebbe a hibába: főleg, ha sietnek. Az úgynevezett Demszy-karók, ezek a zöld, kb. derékig érő néhány cm átmérőjű fém oszlopok pont jók arra, hogy hozzákössük a biciklinket az ülés alatt. Ez azonban azt jelenti, hogy általában egyetlen mozdulattal meg lehet lovasítani őket. De még ha valami „normális helyen” is rögzítettük a kerékpárt, akkor is könnyen fel lehet emelni és fel lehet dobni egy pick upra vagy trélerre.

Apropó, mi az a normális rögzítés? Ha a bicikli egyik kerekék zárjuk le, akkor legyünk arra felkészülve, hogy a kerék ott lesz, de a biciklink már nem, amikor visszatérünk. Ez hatványozottan igaz a gyors zárakkal ellátott kerekekre. Azonban, ha a vázat zárjuk le, akkor pont a kerekek, vagy legalábbis az egyik eltűnhet. Az ideális lezárás a vázat összeköti valamivel (tehát a bicikli nem elvihető lezárt állapotban), míg a két kereket csatlakoztatja a vázhoz. Ritka az ilyen lekötés, de azért létezik. Egyesek emellett még az ülést is odazárják: nyilván ennek több értelme van, ha az ülés valóban nagy értékű és / vagy különleges.

 

Egy jó tanács kerékpár lezáró(k) kiválasztásához

 

Sokan arra esküsznek, hogy két (akár olcsó), különböző technikájú (pl. lakat és láncos) bringa lezáró az öröklétig megóvja majd kedvenc járgányukat. A fő ok az, hogy aki biciklit lop, elsősorban egy lezáró levételére rendelkező szerszámokkal érkezik – és nem akar kétszeres időt tölteni a lezárók hatástalanításával.

 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!