Ezek a legnépszerűbb YouTube témák a fiatalok körében
YouTube mindenekfelett
Szinte nincs is olyan ember, aki ne hallott volna a YouTube videó megosztóról, ahova naponta több ezer videó kerül fel, és ezzel nemcsak a zene iránt rajongóknak kedveznek. Tény, hogy a fiatalok többsége nem CD-ről vagy rádióról hallgat már zenét, hanem a YouTube-ról, de nemcsak ezért választják ezt az oldalt. A mindennapok részévé vált, hogy tippeket, praktikákat, ötleteket nyernek másoktól, amelyeket beépítenek a saját életükbe. Tehát nemcsak szórakozásra, de informálásra is használható az oldal a naponta több száz órányi feltöltött tartalomnak hála. Az ismertebb YouTuberek jellemzően képviselnek egy saját stílust, egyedi látásmódot, könnyű azonosulni velük, esetleg sokak számára érdekes tippeket osztanak meg, ezért is követik annyian őket.
Napjaink fiataljai – akik beleszülettek ebbe a digitális világba –, már nemcsak nézik, hanem gyártják is az ilyen oktató videókat, amik más felhasználókhoz jutnak el a YouTube-on keresztül.
Melyek a legnépszerűbb YouTube témák a fiatalok körében?
Elsőként mindenképp a beauty témát említenénk, amit gyakorta lányok/nők készítenek vagy keresnek a videó megosztó oldalon. Szépségápolás, életmód, divat- és sminktippek – ezek messze a legkeresettebb témák. Manapság már nem ritka, hogy nagyon sok fiatal lány a YouTube-ról tanul meg sminkelni a make up vloggereknek hála, vagy éppen frizurát készíteni és az öltözködési tippeket is innen lesi el. Vagy ott van még az úgynevezett haul, vagy más néven zsákmányvideók, amikben főleg tinik és a húszas éveik elején járó lányok beszélgetnek frissen beszerzett cipőikről, táskáikról, kozmetikumaikról. Annyira kinőtte magát az évek során ez a YouTube-os műfaj, hogy vannak olyan oldalak, amik az egymilliós nézettséget is elérték. Kamaszlányok főállású vásárlókká váltak, gondoljunk csak a népszerű Blair Fowlerre, aki alig tizenhét évesen magántanuló lett, hogy főállásban vásárolhasson. Persze a nagy divatmárkák és kozmetikai márkák, mint az Avon, Oriflame és a többiek előszeretettel kezdték felfedezni az ebben rejlő lehetőségeket, így sokszor ők támogatják ezeket a vásárlás mániás tiniket. Igen gyakori, hogy a kozmetikai márkák pénzt fizetnek egy-egy termékük bemutatásáért, az Oriflame regisztráció népszerűsítéséért, vagy egy új termékük bevezetéséért.
A fiúk a játékokat kedvelik
De, hogy az urak se érezzék magukat elhanyagolva, beszélnünk kell a gameplay-ről, amit általában férfiak készítenek és néznek. Ezekek a videóknak a célja, hogy videójátékokat mutassanak be, a videókban az a képernyő látszik, amit a játékos is lát, néha a sarokban pedig megjelenik a játékos képe is. Kihagyhatatlan a fiatalok körében népszerű tartalmak közül a paródia, kritika videók, ahol legtöbbször ismert zeneszámok vagy filmek kerülnek górcső alá, és ezekből humoros paródiákat vagy kritikákat készítenek a vloggerek. Végezetül ott vannak még az igen népszerű tag videók, ami tulajdonképpen valamilyen platformon beküldött, akár a fő tematikától teljesen eltérő, leginkább személyes kérdésekre adott válaszadást jelenti a videókban, annak érdekében, hogy szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki követőikkel a videófeltöltők.
Forrás: Oriszett.hu