Összecserélt címek
Gál Krisztián grafikusművész munkái Egerben
„(…) Van tehát ez a nagyon spontánnak tetsző világ, ez a bétaverziószagú kísérleti labor, ami itt most körülvesz, bekebelez és felhasznál minket, ami mégis nagyon kiforrott, kompozícióiban kifinomult, esszenciális – egy markáns egyedi jelrendszer, sajátos ikonográfia. Absztrahál, de mégis ragaszkodik bizonyos formákhoz, testekhez, testiséghez, az alakok, vonalak törvényszerűen mozdulatlanok és mégis tombol bennük a dinamizmus. A színek, kontúrok, körvonalak, a telítettség, vagy az egységesebb, nagyobb formák, a tipó, mind önálló jogukon léteznek a képen, miközben kölcsönhatásban is állnak egymással, de sosem függőségi viszonyban.
A kompozíciót, a témát – ha ezeket egyáltalán kell, vagy lehet nevesíteni – a lehető legváltozatosabb technikák bravúros és könnyed használata, nagyon kifejező arányérzék, emblematikus és attraktív színkezelés és minden egyes apró-cseprő véletlennek, vagy szándékosnak tűnő képei elem, jel, gondolat, egymással kölcsönhatásban és állandó interakcióban alkotja.
Mindez zene. Nem a fülé és nem is a szemé. Olyan, minden érzékszervet elemi erővel megmozgató, ősi alkotóművészet, aminek egy képzőművész a karmestere. (…)”
Szőnyeg-Szegvári Eszter művészettörténész
Gál Krisztián grafikusművész
A Magyar Képzőművészeti Egyetemen szerzett tervezőgrafikus művészdiplomát 1996-ban. Mesterei: Molnár Kálmán, Auth Attila, majd az egyetem után Krzysztof Ducki voltak. 1998-ban alapított saját kreatív stúdiót. 2006-2011 között a Unit magazin művészeti vezetője. Alapító tagja és résztvevője a Bükki Művésztelepnek. Színházi plakátokat készít a Nemzeti Színház, Forrás Színház, Soproni Színház, Veszprémi Színház részére. A Hunnia Records-nak főként jazz és klasszikus zenei kiadványait tervezi. 2014-tól tanít a Budapesti Metropolitan Egyetem művészeti intézetében. Munkáival rendszeresen részt vesz hazai és nemzetközi képzőművészeti tárlatokon, grafikai biennálékon. Autonóm és tervezőgrafikai munkáit egyéni kiállításokon mutatja be.