Rovátkoltak is a halálúton

Ritka az olyan állami esemény, ahol a készrejelentési közlemény jóval egy fejlesztést követően és nem előtte jelenik meg. A 25-ös "halálút" legújabb megoldási próbálkozásánál ez történt. Lett kopóréteg csere, burkolatrovátkolás, meg egy csomó korlát. Mintegy 120 millióba került. 2200 tonna aszfalt is elfogyott, csakúgy, mint a kapaszkodó sávok. Ha ez a megoldás nem csak bosszúságot okoz, mondjuk egy elakadt és kikerülhetetlen teherautó esetén, hanem életeket ment, akkor megérte.
 
 

Rovátkoltak is a halálúton

Ritka az olyan állami esemény, ahol a készrejelentési közlemény jóval egy fejlesztést követően és nem előtte jelenik meg. A 25-ös "halálút" legújabb megoldási próbálkozásánál ez történt. Lett kopóréteg csere, burkolatrovátkolás, meg egy csomó korlát. Mintegy 120 millióba került. 2200 tonna aszfalt is elfogyott, csakúgy, mint a kapaszkodó sávok. Ha ez a megoldás nem csak bosszúságot okoz, mondjuk egy elakadt és kikerülhetetlen teherautó esetén, hanem életeket ment, akkor megérte.
 
 
 
 
 

Rovátkoltak is a halálúton

Ritka az olyan állami esemény, ahol a készrejelentési közlemény jóval egy fejlesztést követően és nem előtte jelenik meg. A 25-ös "halálút" legújabb megoldási próbálkozásánál ez történt. Lett kopóréteg csere, burkolatrovátkolás, meg egy csomó korlát. Mintegy 120 millióba került. 2200 tonna aszfalt is elfogyott, csakúgy, mint a kapaszkodó sávok. Ha ez a megoldás nem csak bosszúságot okoz, mondjuk egy elakadt és kikerülhetetlen teherautó esetén, hanem életeket ment, akkor megérte.
A közlemény:

HTML Editor - Full Version

FORGALOMBIZTONSÁGI BEAVATKOZÁSOK A 25-ÖS SZÁMÚ FŐÚT KERECSEND ÉS EGER KÖZÖTTI KÜLTERÜLETI SZAKASZÁN

 

A 25-ös számú Kerecsend-Eger-Bánréve másodrendű főút több mint 9 kilométeres szakaszán forgalombiztonsági beavatkozásokra került sor. 

Az elmúlt közel tíz évben megemelkedett a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési balesetek száma. A belesetek mintegy 40 %-a súlyos és halálos kimenetellel végződött. A részletes baleseti elemzésekből megállapítható, hogy a balesetek elsődlegesen típusát tekintve pályaelhagyásosak, és mintegy 30 %-uk szemben haladó járművek ütközése volt, amelyek jellemzően a 7-es és a 9-es km szelvények között következtek be. A korábbi években az érintett szakaszon már megvalósultak forgalomtechnikai intézkedések, emelt láthatóságú/hátterű közlekedési táblák telepítése, burkolati jelzőtestek (fényvisszavető prizmák) elhelyezése 70 km/h sebesség korlátozások bevezetése (nedves burkolatra vonatkoztatva) történt meg. Az előzőeken túlmenően 2014-ben a 8+050 – 8+312 km szelvények közötti szakaszon az Eger felé vezető forgalmi sávban kopóréteg csere készült a vízelvezetés segítésére burkolatrovátkolással.   

 

2011-12-07 12.31.05

IMAG1488

 

2016-ban a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei komplex beavatkozási tervet készítettek elő, amelyben nagy hangsúlyt fektettek a szemben haladó járművek ütközésének megakadályozására.

A beavatkozás összesen 9,3 kilométer hosszon valósult meg saját feladattervi forrásból mintegy nettó 120 millió forintból, Kerecsend és Eger lakott terület határai között a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tervezésében, kivitelezésében. Az építési munkálatok 2016 októberében kezdődtek és 2017 januárjában fejeződtek be.

A munkák során burkolatmarást követően 2200 tonna aszfalt kopóréteg került beépítésre, a csapadékvíz megfelelő elvezetése érdekében több mint 1800 m²-en megtörtént a burkolat rovátkolása.

 

25 028

010

 

A forgalombiztonság növelése érdekében különös figyelmet fordított a Magyar Közút az útszakaszon található forgalomtechnikai elemek, mint burkolati jelek és útburkolati prizmák felújítására, valamint új KRESZ táblák is elhelyezésre kerültek. Mintegy 1,7 km hosszú szakaszon megvalósult a szemben haladó forgalmi sávok fizikai elválasztása is terelőfal beépítésével.

A Magyar Közút felhívja a gépjárművezetők figyelmét a szabályok betartására, illetve csak megfelelő műszaki állapotú gépjárművel keljenek útra.

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!