Rovátkoltak is a halálúton
FORGALOMBIZTONSÁGI BEAVATKOZÁSOK A 25-ÖS SZÁMÚ FŐÚT KERECSEND ÉS EGER KÖZÖTTI KÜLTERÜLETI SZAKASZÁN
A 25-ös számú Kerecsend-Eger-Bánréve másodrendű főút több mint 9 kilométeres szakaszán forgalombiztonsági beavatkozásokra került sor.
Az elmúlt közel tíz évben megemelkedett a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési balesetek száma. A belesetek mintegy 40 %-a súlyos és halálos kimenetellel végződött. A részletes baleseti elemzésekből megállapítható, hogy a balesetek elsődlegesen típusát tekintve pályaelhagyásosak, és mintegy 30 %-uk szemben haladó járművek ütközése volt, amelyek jellemzően a 7-es és a 9-es km szelvények között következtek be. A korábbi években az érintett szakaszon már megvalósultak forgalomtechnikai intézkedések, emelt láthatóságú/hátterű közlekedési táblák telepítése, burkolati jelzőtestek (fényvisszavető prizmák) elhelyezése 70 km/h sebesség korlátozások bevezetése (nedves burkolatra vonatkoztatva) történt meg. Az előzőeken túlmenően 2014-ben a 8+050 – 8+312 km szelvények közötti szakaszon az Eger felé vezető forgalmi sávban kopóréteg csere készült a vízelvezetés segítésére burkolatrovátkolással.
2016-ban a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szakemberei komplex beavatkozási tervet készítettek elő, amelyben nagy hangsúlyt fektettek a szemben haladó járművek ütközésének megakadályozására.
A beavatkozás összesen 9,3 kilométer hosszon valósult meg saját feladattervi forrásból mintegy nettó 120 millió forintból, Kerecsend és Eger lakott terület határai között a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tervezésében, kivitelezésében. Az építési munkálatok 2016 októberében kezdődtek és 2017 januárjában fejeződtek be.
A munkák során burkolatmarást követően 2200 tonna aszfalt kopóréteg került beépítésre, a csapadékvíz megfelelő elvezetése érdekében több mint 1800 m²-en megtörtént a burkolat rovátkolása.
A forgalombiztonság növelése érdekében különös figyelmet fordított a Magyar Közút az útszakaszon található forgalomtechnikai elemek, mint burkolati jelek és útburkolati prizmák felújítására, valamint új KRESZ táblák is elhelyezésre kerültek. Mintegy 1,7 km hosszú szakaszon megvalósult a szemben haladó forgalmi sávok fizikai elválasztása is terelőfal beépítésével.
A Magyar Közút felhívja a gépjárművezetők figyelmét a szabályok betartására, illetve csak megfelelő műszaki állapotú gépjárművel keljenek útra.