Jönnek, kopogtatnak
Feltérképez minket a hivatal
Ezzel kapcsolatos feladatok ellátását a 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet írja elő.
A KCR-be bejegyzett címmel kell rendelkezniük a Magyarország területén található alábbi ingatlanoknak:
- beépítésre szánt területen fekvő teleknek,
- beépítésre szánt területen fekvő telken,
- létesített épületnek,
- - létesített épületen belül található lakásnak,
- - létesített önálló, épülethez nem kapcsolódó, építési engedélyköteles pincének,
- beépítésre nem szánt területen fekvő teleknek, ha azon
- - épületet létesítettek,
- - létesített önálló épülethez nem kapcsolódó, építési engedélyköteles pince található,
- olyan, a beépítésre szánt vagy beépítésre nem szánt területen fekvő telekkel alkotórészi kapcsolatban lévő önálló rendeltetési egységnek, amelynek a címképzésért felelős szerv cím képzését szükségesnek tartja.
A KCR az alábbi címelemeket tartalmazza:
- település neve
- postai irányítószám
- közterületnév
- közterületjelleg
- házszám
- ha azonos házszám alatt egynél több épület van, a házszámhoz tartozó épülethez rendelt lépcsőház jele
- ha az épületben vagy a lépcsőházban több szinten találhatóak önálló rendeltetési egységek, az épülethez vagy a lépcsőházhoz tartozó szint jele, és
- ha az épület vagy a lépcsőház azonos szintjén több önálló rendeltetési egység van, az önálló rendeltetési egység ajtajának, bejáratának megjelölése.
A nyilvántartás naprakészen tartásáról a város jegyzője gondoskodik a különböző nyilvántartásokban (ingatlan-nyilvántartás, lakcímnyilvántartás, postai címnyilvántartás) szereplő címek felülvizsgálatával (melyre 2015. december 31-ig kerül sor), továbbá szükség esetén új címek képzésével.
A címek felülvizsgálata jelenleg folyamatban van. Közterületnév hiánya esetén közterület elnevezést vagy közterületnév módosítást tartalmazó önkormányzati közgyűlési döntés meghozatalára kerül sor. Házszám hiánya esetén a jegyző a házszám megállapításáról döntést hoz.
Amennyiben az újra házszámozás elkerülhetetlen, az érintett ingatlanok tulajdonosait hivatalom tájékoztatja arról, hogy címükben változás fog bekövetkezni.
Társasházak esetében a lakások helyes címének megállapítása érdekében szükség lehet a társasházi alapító okirat, közgyűlési döntés és tulajdonosi határozat becsatolására.
A vonatkozó jogszabályok szerint a KCR-ben egy ingatlannak csak egyetlen címe lehet. Ha az adott ingatlannak több címe is van (saroktelek), címellenőrzési eljárás során vizsgálni kell, hogy az ingatlant ténylegesen melyik közterület felől közelítik meg, vannak-e elkülönülten használt helyiségek és azokat hány fő használja lakóhelyként. Azon címek, melyek jelenleg nem tekinthetők ténylegesnek, törlésre kerülnek.
Az adatok pontos feltérképezése érdekében Hivatalunk munkatársai Eger város közigazgatási területén helyszíni ellenőrzést végeznek. Az eredményes munka elvégzése érdekében kérem a Tisztelt Lakosság megértését és segítő együttműködését.
Eger, 2015. szeptember 16.
Dr. Kovács Luca
jegyző