A polgármester nem lelkesedett

A belvárosi kereskedők felszólaltak

Úgy tűnik, hogy a félresikerült parkolóház nem oldotta meg a Belváros félresikerült parkolási koncepcióját. A Belvárosi Kereskedők Egyesülete javaslatokkal állt elő, amelyek megoldanák az illegális behajtás problémáját, illetve versenyképessé tennék a belvárosi kereskedelmet az ingyen parkolókkal csábító bevásárlóközpontokkal.
 
 

A polgármester nem lelkesedett

A belvárosi kereskedők felszólaltak

Úgy tűnik, hogy a félresikerült parkolóház nem oldotta meg a Belváros félresikerült parkolási koncepcióját. A Belvárosi Kereskedők Egyesülete javaslatokkal állt elő, amelyek megoldanák az illegális behajtás problémáját, illetve versenyképessé tennék a belvárosi kereskedelmet az ingyen parkolókkal csábító bevásárlóközpontokkal.
 
 
 
 
 

A polgármester nem lelkesedett

A belvárosi kereskedők felszólaltak

Úgy tűnik, hogy a félresikerült parkolóház nem oldotta meg a Belváros félresikerült parkolási koncepcióját. A Belvárosi Kereskedők Egyesülete javaslatokkal állt elő, amelyek megoldanák az illegális behajtás problémáját, illetve versenyképessé tennék a belvárosi kereskedelmet az ingyen parkolókkal csábító bevásárlóközpontokkal.
 "Ismereteink szerint készül a belváros közlekedési koncepciójának megújítása, aminek kialakításában szeretnénk konstruktív javaslatainkkal részt vállalni.
Szeretnénk, ha mielőbb újra üzembe helyeznék a Líceumnál működő sorompós beléptető rendszert, hogy a sétáló belvárosban 10 és 18 óra között ténylegesen csak az arra jogosultak hajthassanak be. Kérjük a városvezetést hatékonyan lépjenek fel a gyalogos övezetben a motorral, autóval száguldozókkal, menetiránnyal szemben közlekedőkkel, szemben.
 A belváros életében kívánatos volna, ha a városnéző kisvonat a Gárdonyi térre behajthatna, és onnan vihetné a turistákat városnéző körútra. (itt lehetne az a leszálló pont, ahol a kirándulók elkezdhetnék gyalogosan megismerni a várost)
 Mint azt bizonyára Önök is tudják, a parkolóház népszerűsége a mai napig sem érte el azt a szintet, ami a várakozás volt. Mivel kihasználtsága csúcs időben sem haladja meg az 50-60%-ot, és a kerékpár út folytatása miatt a parkolóház melletti kavicsos parkoló megszűnt ( szinte mindig zsúfolt volt ) lehetetlen vállalkozásnak tűnik a belvárost kényelmesen gépkocsival elérni.
Megoldási javaslatunkat az alábbiakban foglalom össze:

1. Szeretnénk, ha a parkolóházban a parkolás az első órában ingyenes lenne. Ennek nyilvánvalóan az lenne az első hozadéka, hogy a városlakók, akik a belvárosban szeretnék intézni dolgaikat, rászoknának a parkolóház használatára. (bizonyítja feltételezésünket az adventi időszak, amikor is 70-80% volt a ház kihasználtsága). További hozadék, hogy azáltal, hogy többen használnák a parkolóházat, parkolóhelyek szabadulnának fel a többi belvárosi parkolóban, így könnyebb lenne parkolni a belváros közvetlen környékén.

2. A Belvárosi udvarban elképzelésünk szerint ki lehetne alakítani további 10-20 parkolót, (igaz ezt a zöld felület rovására, ami elsőre nem tűnik barátságosnak), és ezzel párhuzamosan kiépíthető lenne egy sorompós beléptető rendszer az udvarba. Kettős funkciója lenne a beléptetésnek. Az egyik, hogy már az udvarba belépés előtt megakadályozná, hogy „teltház” esetén bemenjenek oda gépkocsival, és dugók alakuljanak ki. Előjelző, (foglaltsági jelző) lehetne már mielőtt az autós behajt az Elefántó mellé. Másik funkciója az udvarban lévő bliccelés kizárása. Természetesen örülnénk, ha itt is lehetne 1 órát ingyenesen parkolni.

3. Ugyanilyen sorompós rendszer működhetne a „kertmozi parkolóban” is, hogy a belváros déli oldalán is megvalósulhasson az 1 órás ingyenes parkolás.

4. A parkoló helyek növelése érdekében javasoljuk a Katona téri parkolók visszaállítását is.

Szeretnénk hangsúlyozni fenti javaslataink a város teljes lakosságát érintik, ellentétben azokkal a felvetésekkel, hogy „ a belvárosi kereskedők nem akarnak parkoló díjat fizetni”. Erről szó sincs! Csupán azt szeretnénk, hogy a belváros egy pezsgő életű helyszíne legyen városunknak, ami népszerű nem csak a gyalogosan közlekedők között, de azon autós számára is vonzó legyen aki költségérzékeny, fél a parkolóházba való behajtástól, nem szeret sokat gyalogolni, stb.

 Tudjuk, a parkoló díj nem elsősorban „bevétel szerző praktika”, sokkal inkább forgalom szervezési eszköz. Így egy településnek nem lehet elsődleges szempont a parkolási bevételek növelése. Olykor, ha ezt egyéb körülmények indokolják, célszerű a díjak csökkentése is, ami hosszútávon még a bevételek szinten tartását, esetleg növelését is eredményezheti.
 Szeretnénk, ha javaslatunk megfontolásakor figyelembe vennék, hogy a belvárosi vállalkozások verseny hátrányban vannak nem csak az Agria Park-al szemben, de minden olyan nem belvárosi kereskedelmi egységgel szemben is ahol a parkolás ingyenes.
 Javaslatunk megvalósítása lehetne része az EGRI VÁROSKÁRTYA projektnek is, úgy, hogy az 1 óra ingyenesség kizárólag a Városkártya tulajdonosainak lenne elérhető, ezzel a kártya népszerűsége is jelentősen nőne. Ebben az esetben vállalkozásaink is ajánlanák az egrieknek, hogy váltsák ki a kártyát, akár még a kiváltáshoz szükséges regisztrációs lapokat is osztogathatnák.
 A belváros közlekedési koncepciójának elkészítésekor szeretnénk, ha figyelembe vennének olyan problémákat is, mint a turistabuszok parkolásának kérdése. Szükséges volna pl. a Kossuth L. úton a Líceum / Rendőrkapitányság előtt kialakítani egy leszálló pontot, úgy mint a strand előtt.
 Kijelölhető lenne ingyenes parkoló a belváros határában, pl. a Malom utcában az üresen álló iskola udvarán. Ingyenes busz parkoló kialakítását, pl. a Spár háta mögötti területen.
 Az ilyen ingyenes parkolók jelentősen tehermentesítenék a belvárosi parkolókat, és biztosítaná azok számára a belváros autóval való elérését akiknek ez valóban indokolt.
 Végül de nem utolsó felvetés, hogy még az idegenforgalmi szezon csúcsra-futása előtt szükséges megoldani a nyilvános illemhelyek kérdését is európai módon.
 Ezúton is köszönjük, hogy meghallgattak, javaslatainkat támogatóan fogják képviselni."


Belvárosi Kereskedők Egyesülete

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!