Tudja meg az egész város!

Honfi Gábor és a SzuperInfó története 25 év távlatából!

Ezzel az alapkoncepcióval vált a Szuperinfó és Honfi Gábor a jelenlegi printmédia piac egyik legsikeresebb szereplőjévé. A történet nem túl bonyolult. A 18 ezer példánnyal, 1990 január 21-én piacra dobott Szuperinfó napjainkig kiemelkedően szállítja a profitot. Hogy, hogy tudta és tudja az ország hanyatló gazdasági körülményei között is ezt folyamatosan garantálni a lap, arra most választ kapunk egy személyes interjú keretében. 
 
 

Tudja meg az egész város!

Honfi Gábor és a SzuperInfó története 25 év távlatából!

Ezzel az alapkoncepcióval vált a Szuperinfó és Honfi Gábor a jelenlegi printmédia piac egyik legsikeresebb szereplőjévé. A történet nem túl bonyolult. A 18 ezer példánnyal, 1990 január 21-én piacra dobott Szuperinfó napjainkig kiemelkedően szállítja a profitot. Hogy, hogy tudta és tudja az ország hanyatló gazdasági körülményei között is ezt folyamatosan garantálni a lap, arra most választ kapunk egy személyes interjú keretében. 
 
 
 
 
 

Tudja meg az egész város!

Honfi Gábor és a SzuperInfó története 25 év távlatából!

Ezzel az alapkoncepcióval vált a Szuperinfó és Honfi Gábor a jelenlegi printmédia piac egyik legsikeresebb szereplőjévé. A történet nem túl bonyolult. A 18 ezer példánnyal, 1990 január 21-én piacra dobott Szuperinfó napjainkig kiemelkedően szállítja a profitot. Hogy, hogy tudta és tudja az ország hanyatló gazdasági körülményei között is ezt folyamatosan garantálni a lap, arra most választ kapunk egy személyes interjú keretében. 
Hogyan indult ez a sikertörténet?
 
"Az IRC német-magyar vállalatnál voltam reklámigazgató és először apportként vittem be a Szuperinfó alapötletét. Az Ingatlan Reklám Computer Kft. nem egészen 1,5 évig működött és 1991 novemberében szétesett. A vállaltból Csathó Csabáék mint Sprinter Kft. működtek tovább, én pedig a Hungária Szuper Infó Kft. -vel folytattam a saját utam. 
 
1989-ig engedélyköteles volt minden az egy párt rendszerben, de ez 90-től bejelentési kötelezettséggé csökkent, szabaddá tette az újságok kiadását. A kiadás kockázata most már nem a tartalomra, hanem a piacgazdaságnak megfelelő működésre korlátozódott. 

1990 január 21-én jelentünk meg először, ez volt az első ingyenes terjesztésű lap az országban. 18 ezer A4-es, fekete-fehér újsággal indultunk itt Egerben. Szerencsére nem kellett különösen sok energiát fektetni a terjesztésre, a hálózat magától épült fel a lap újszerűsége miatt. Egy hónap alatt annyira népszerű lett, hogy februárra az ország különböző részeiről kaptunk megkereséseket a Szuperinfó "franchise jogáért". Február végére már a második SzuperInfó jelent meg Békéscsabán." - Honfi Gábor
 
Mi tette ennyire sikeressé már a kezdetekkor?
 
"Érdekes módon akkor még közgazdasági nonsense-nek gondolták, hogy 18 ezres példányszámmal, ingyenesen, közvetlen a postaládákba juttatva sikeresnek lehet lenni a piacon. Ez számomra azért volt fontos, mert a teljes körű tájékoztatást máshogy nem tudtam elképzelni. Az volt a cél, hogy szinte mindenkinek a kezébe jusson el, nem hiába volt az a szlogenünk, hogy tudja meg az egész város.
 
A hirdetéseken kívül, a szerkesztőségi tartalomra is nagy hangsúlyt fektettünk. Már akkor közérdekű híreket, programokat, névnapokat is lehetett olvasni a Szuperinfó hasábjain. Heti periodikával, megpróbáltuk a legtöbb hasznos információt összegyűjteni az olvasóknak. Ez Egerben akkor teljesül tapasztalataim szerint, ha 24.500 példányszámban terjesszük, de volt mikor 36.000-ig emeltük a kezdeti sikerek hatására. 93-ban már kísérleteztünk az A3-as formátummal, hogy komolyabban vegyenek minket, de végső soron reklámszakmai szempontból nem volt túl sikeres megmozdulás. Szerkezeti és technikai problémákba ütköztünk, mert fele még A4-es a másik fele meg még A3-as volt" - Honfi Gábor
 
Hogy vészeltétek át a gazdasági válságot?
 
" A 90-es években használt üzleti modell ma már használhatatlan lenne. Akkoriban saját terjesztői hálózattal működtünk, nyilván mára ez is megváltozott, mint maga a gazdasági helyzet is. Most már sokkal több konkurens van, más a piaci környezet. A válság 3 éve alatt az egész magyar média piac bevételeinek 75%-át elveszítette, ez szinte mindenkit érintett. Nagyon jól tudtunk alkalmazkodni a körülményekhez és másokkal ellentétben tudtuk tartani a példányszámot." - Honfi Gábor 

Hogyan foglalnád össze a Szuperinfó 25 évét?

"Nagyon jó alapkoncepciót fektettünk le. Ehhez persze hozzátartozik, hogy még 90 előtt sokat jártam a világot. Válogatott tájfutó, sífutó voltam, többek között futottam Miami Marathon-t, Washington Marathon-t is. Külföldön láttam, hogy az ingyenes újságokat simán csak bedobálták a házakhoz, és onnan jött az ötlet, hogy itthon is valami hasonlót csináljak. Bár akkoriban ez szinte lehetetlen volt.
 
Boros Zolival együtt itthon én már próbálkoztam az Eger Guide-al, ami egy ingyenes terjesztésű német-angol nyelvű brosúra volt, de akkor még ez bejelentés kötelesnek számított.
 
Ha jobban belegondolok, igazán ezek az előzmények voltak a SzuperInfó ötletének sarokkövei. Ettől van az, hogy végső soron ez egy sikertörténet, de ez a többi újságra is vonatkozik. Mára országosan 60 Szuperinfó működik folyamatosan nyereségesen és 2,3 millió példány jelenik meg hetente."  

Zárta mondandóját Honfi Gábor.
Mi pedig boldog 25. évfordulót kívánunk a lapnak!
 
 


 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!