Hagyomány és korszerűség egy új eszközben
Ennek köszönhető, hogy a tanár elszakadhat a laptoptól. Lehetősége van az interaktív tábla elé kiállni, mint egy hagyományos tábla esetén, és így vezetni az órát. Egy nagy teljesítményű hangfal is csatlakozik a berendezéshez, ez filmek, zenék jó minőségű lejátszására ad lehetőséget. Egyéb, a táblaszoftverrel készített prezentációk is animációkkal, hangeffektusokkal dúsíthatók, és így jobban megragadják azoknak a diákoknak a figyelmét, akik a köznapi életben el vannak már halmozva ezekkel.
Minden tantárgyhoz készíthető a tárgynak megfelelő bemutató. Matematika órán mindenképpen sikeresen alkalmazható: a gyerekek a tapasztalatok szerint nagyon szeretik. Legtöbbször függvényeknél, geometriai szerkesztéseknél használható, mert pontosabb és gyorsabb, de az egyéb, algebrai területeken is kiváló játékos feladatok alkotására és megoldására. Színesíti az órát, motiválja a gyerekeket, akik ezáltal kizökkennek a hagyományos óravezetésből, az eszköz felkelti és fenntartja az érdeklődésüket.
Katalin kifejti: ha nem is a teljes órát tartja interaktívan, az is nagyon hatékony, ha csak 1-1 feladat vagy téma fut ilyen módon. Természetesen arra is lehetőség adódik, hogy egy teljes óratervet vagy akár tanmenetet állítsunk össze vele. Az egyik nagy előnye a táblának, hogy a gyerekek fizikailag is megmozdulnak, szívesen kimennek és használják a berendezést. A speciális „tollat” egymás kezébe adják, a tanóra mozgalmasabbá válik, az eszköz alkalmas a figyelem tartós fenntartására.
A tanárnőtől megtudjuk: jelenleg 8 interaktív tábla van az iskolában és 4 vár még beszerelésre. Minden kolléga használja azokat, mindenki ráérzett a különleges eszköz ízére. A fiatalabb kollégák már úgy jönnek az egyetemről, hogy ismerik a használatát, de az idősebbekben is van rá igény. A saját anyaguk elkészítése plusz energiát igényel a tanároktól, de sokan látják úgy, hogy ezt érdemes belefektetni. Szerencsére vannak az interneten kész anyagok, és a tankönyvekhez is tartoznak ilyenek, melyekhez a gyerekek otthon is hozzáférnek. A tanárok ezeket is szívesen használják, mert gazdagítják a hagyományos tankönyvet, így válik audiovizuálisan is követhetővé a tananyag. Katalin úgy látja: mennyiségileg lehetne továbblépni, vagyis mindig új, színesebb anyagokat beépíteni az oktatásba. Az angol, ill. német oldalakon még izgalmasabb oktatási segédanyagokat lehet találni.
A matematika szakos tanárnő elmeséli: mikor a 8 tábla megérkezett, egy szakembertől kaptak segítséget a technológiai részre vonatkozóan. Egy nem akkreditált tanfolyamon is részt lehetett venni, ahol ismertették a technikai részleteket és a táblaszoftver nyújtotta lehetőségek jobb kihasználására is példákat hoztak.