Nem mindegy, hogy ki kapja!

A magyar borravalózási szokásokról.

13 ezer vendéget és 112 szállásadót kérdeztek meg a borravalózási szokásokról. Kiderült: nyolcból egy válaszadó már kapott beszólást azért, mert túl keveset adott. A magyarok amúgy nem szűkmarkúbbak más nemzetek szülötteinél.
 
 

Nem mindegy, hogy ki kapja!

A magyar borravalózási szokásokról.

13 ezer vendéget és 112 szállásadót kérdeztek meg a borravalózási szokásokról. Kiderült: nyolcból egy válaszadó már kapott beszólást azért, mert túl keveset adott. A magyarok amúgy nem szűkmarkúbbak más nemzetek szülötteinél.
 
 
 
 
 

Nem mindegy, hogy ki kapja!

A magyar borravalózási szokásokról.

13 ezer vendéget és 112 szállásadót kérdeztek meg a borravalózási szokásokról. Kiderült: nyolcból egy válaszadó már kapott beszólást azért, mert túl keveset adott. A magyarok amúgy nem szűkmarkúbbak más nemzetek szülötteinél.
A magyarok nagy része megszokásból ad borravalót, de maga akar dönteni annak mértékéről, a többség ezért elutasítja a számlába beépített szervizdíjat - derült ki a Szallas.hu friss felméréséből, amelynek eredményét kedden közölték. A szakportál több mint 13 ezer vendég és 112 magyarországi szállásadó online válaszain alapuló kutatása szerint a magyarok többsége elfogadja és megszokta a borravalót: négyből csak egy ember mondta, hogy legszívesebben eltörölné. A válaszadók nagy része ugyanakkor nem támogatja sem a számlán feltüntetett szervizdíjat, sem azt, ha a borravalót a szolgáltató beépíti az árakba. Tízből nyolcan ragaszkodnak ahhoz, hogy maguk dönthessenek mértékéről.

Nyolcból egy ember kapott már beszólást, hogy kevés a borravaló

Arról, hogy mennyi a borravaló átlagos mértéke, megoszlik a fizetővendégek és a turizmusban dolgozók véleménye: a szolgáltatók szerint a többség maximum 5 százalék borravalót ad, míg a vendégek 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ennél nagyobb mértékben szokta kiegészíteni a számla végösszegét. Ugyanakkor nyolcból egy ember kapott már negatív megjegyzést a túl kevés borravaló miatt. A megkérdezett szolgáltatók, főként a szállásadók szerint a magyarok nem zsugoribbak más nemzetek szülötteinél.

A magyarok több mint 60 százaléka mondta azt, hogy elsősorban a kedves, segítőkész kiszolgálást díjazza a borravalóval, a szolgáltatás minőségével kapcsolatban alig egynegyedük szokta így kifejezni az elismerését. Az ügyvezető szerint azonban az idegenforgalomban dolgozók nem gondolják, hogy a kis összegű vagy hiányzó borravaló a minőségi kifogásokra utal. A megkérdezett szolgáltatók fele egyáltalán nem lát ilyen összefüggést, inkább például az anyagi lehetőségek korlátozottságára vezeti vissza a vendégek szűkmarkúságát.

A megkérdezettek közül tízből kilencen adnak plusz pénzt például a pincérnek. A válaszadók egyharmada ad pénzt egy szállodában a londinernek vagy éppen a takarítónak, a recepciós - aki többnyire a hivatalos papírmunkát intézi - már ritkábban kap borravalót.
(MTI)
 
 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!