A parkolóház, amit nem szenteltek fel

Azért az gyanús, hogy Eger legnagyobb közcélú beruházását a legnagyobb titokban nyitották ki egy évnyi csúszás után, egy tavaszi reggelen. Nem volt szalag, füstölős pap, államtitkár. A 153 üres helyet már megszoktuk, jó ideje annyi. Arra azért vigyáztak, hogy az se változzon. Minek itt feszültséget gerjeszteni, hogy fogy a hely, pedig még meg sem nyitott az önerő. Mert a hivatalos magyarázat az, hogy a Belváros szépüléséhez szükséges önerő ez a ház. Olyan magyaros önerő ez, amelyben offshore cég a Csendes óceáni szigeten szolgálja a nemzetet a gonosz Unióval szemben, ha már nem adják oda a labancok a pénzük önként, hanem csak így, akadékoskodva, akkor megmutatjuk nekik. Megmutattuk.

 

 
 

A parkolóház, amit nem szenteltek fel

Azért az gyanús, hogy Eger legnagyobb közcélú beruházását a legnagyobb titokban nyitották ki egy évnyi csúszás után, egy tavaszi reggelen. Nem volt szalag, füstölős pap, államtitkár. A 153 üres helyet már megszoktuk, jó ideje annyi. Arra azért vigyáztak, hogy az se változzon. Minek itt feszültséget gerjeszteni, hogy fogy a hely, pedig még meg sem nyitott az önerő. Mert a hivatalos magyarázat az, hogy a Belváros szépüléséhez szükséges önerő ez a ház. Olyan magyaros önerő ez, amelyben offshore cég a Csendes óceáni szigeten szolgálja a nemzetet a gonosz Unióval szemben, ha már nem adják oda a labancok a pénzük önként, hanem csak így, akadékoskodva, akkor megmutatjuk nekik. Megmutattuk.

 

 
 
 
 
 

A parkolóház, amit nem szenteltek fel

Azért az gyanús, hogy Eger legnagyobb közcélú beruházását a legnagyobb titokban nyitották ki egy évnyi csúszás után, egy tavaszi reggelen. Nem volt szalag, füstölős pap, államtitkár. A 153 üres helyet már megszoktuk, jó ideje annyi. Arra azért vigyáztak, hogy az se változzon. Minek itt feszültséget gerjeszteni, hogy fogy a hely, pedig még meg sem nyitott az önerő. Mert a hivatalos magyarázat az, hogy a Belváros szépüléséhez szükséges önerő ez a ház. Olyan magyaros önerő ez, amelyben offshore cég a Csendes óceáni szigeten szolgálja a nemzetet a gonosz Unióval szemben, ha már nem adják oda a labancok a pénzük önként, hanem csak így, akadékoskodva, akkor megmutatjuk nekik. Megmutattuk.

 


 Bejártuk az egri parkolóházat. Azt már korábban is észrevettük, hogy urbanisztikai förmedvény, aminek semmi keresnivalója nem lenne abban a környezetben, ahova beszuszakolták. Nyilván másnak volt sürgős keresnivalója az ügyön. Az biztos, hogy az egri Főépítész, Tervtanács, Urbanisztikai bizottság, meg Habis László polgármester szégyellhetné magát, ha tudna olyat. A Piaccsarnok egészséges tömegét, arányait ezzel a gánnyal tönkretenni ordenáré bűn. A végeredmény meg kevesebb parkoló, tetézett parkolási gondok, mindez drágábban.  

    Azért, mert valami ronda, márpedig valljuk be ritka a szép parkolóház, még lehetne üzemképes. Ez nem az. A bejárat megközelítése a szatyraikat húzó idős hölgyek és urak élénk kerülgetése közepette elég izgalmasnak tűnt. Némely idősebb piacjáró egri nyugdíjas meglepő rugalmasságról tett tanúságot, amikor az amúgy járda funkciójú kanyargós(!) bevezető szakaszon a falhoz kényszerítettük.

   Célszerű lemérni az autónk hosszát mielőtt belépünk a műtárgyba, ugyanis egyes helyeken 4,1 m a megengedett leghosszabb jármű. Akkor persze a falig kell állni. A cca. 5 méter hosszú kombi, vagy egyterű autókkal igazi rémálomnak nézünk elébe. A kanyarok ugyanis a ravaszul megtoldott padkáknak köszönhetően ilyen járművekkel egyszerűen bevehetetlenek. Padka, felni, padka a sorrend. Az elegáns fémszalagokkal felkötözött közlekedési táblák erdeje kevés támpontot nyújt az eligazodáshoz. A szűk fordulók és az állandó padkázás okozta stressz miatt biztos lesz, aki lyukat téveszt. Amúgy sem könnyű a mennyezeti bordák alá rejtett „kijárat” táblákat észrevenni. Pontosabban nem is lehet. Persze ha a szerencsétlen betévedő véletlenül külföldi, akkor akár észre is veheti, okosabb nem lesz tőle, mert ez egy hamisítatlan magyar parkolóház, nem a bunkó magyarul nem beszélő turistáknak melengettük egy évig bezárva.

 Próbaüzem, tehát nem működik 

   Mivel próbaüzem van, ezért a liftet ne próbáljuk használni, mert az nem működik. Az emeleten elhelyezett ajtókra ugyan sebtében ráírták, hogy nem kijárat, de a külföldieket ez nem fogja zavarni, ugyanis egy lefele vezető lépcsőre nyílnak. A lépcső alján jön csak az igazi meglepi, ahol nem egy lezárt ajtó fogadja őket, hanem egy felcsavarozott rács. Indulás vissza, ám az ajtó csak belülről nyitható. Nem nehéz megjósolni, hogy egy idő múlva mumifikálódott külföldiekkel lesz tele a vészlépcsőház, ahonnan nem lehet menekülni. Aki viszont a belső lépcsőházat választja, annak a lépcső végén szembe kell néznie az autók áradatával, ugyanis ez egy olyan parkolóház, ahol nincs elkülönített gyalogjárda.

   A piac felé akadálytalanul kiléphetünk egy tűzzáró ajtón keresztül, persze vissza már ez sem vezet. Amikor arra jártunk, akkor éppen szakadt az eső, amit egy elmés tetőkombináció segítségével a parkolóház és a piac közötti lépcső korlátjára vezettek, hogy onnan fröcskölje le a bevásárlókat. A parkolóházba már csak az autókkal közös bejáraton keresztül tudunk bejutni. Szóval esőbe ki, garázsba be. A tetőre felhajtva valóban érdekes látvány fogad, a kórház lepkeháló alatt omladozó épülete és a szépen felújított városházi homlokzat, amely színezése remekül kiemeli az épület finom szecessziós vonalait. Ebbe a képbe már nem tolakodik egy bronz csatajelenet, ami nekem speciel nem fáj, de beszélik, hogy van aki már nagyon megszokta.

A tetőn könnyen megcsodálhatjuk, hogy a díszítő burkolásnak szánt faforgács szigetelőlapok hogyan vetemedtek el és váltak el a faltól. Nem nehéz kitalálni, hogy a következő tél elviszi őket, mint az innen is jól látható fenyő utcabútorok ócska anyagait. Határozottan tákolmány érzésünk támad.  A tetőről lejutás újabb kihívás, mert itt a padka már elképzelhetetlenül túl lóg a feljárótól, úgyhogy csak fordul, tolat, fordul igazítással ereszkedhetünk alá. A kijáratnál egy rejtélyes jobbra nyíl, mint kötelező haladási irány késztet káromkodásra. Komolyan azt akarják mondani, hogy aki kijön a parkolóházból és elmenne a buszmegállóhoz, az előbb ugorjon fel a Vár állomáshoz, kerülje meg a várost, vagy forgolódjon a Tábornok háznál, hogy kijusson a Széchenyi utcára?

   Az látszik, hogy aki ezt a házat kiagyalta, annak nem volt ki minden kereke, aki felépítette, az közös kórterembe való az előbbivel, aki meg kifizette, az a legnagyobb hülye.

  Egriek, hülyék vagyunk.

 

 

 
 
  • 6Bekiabáló2014április27.21:50ÚjVálasz

    Mi van már a jobbikosok feljelentésével? Persze mi lehetne? A Heves megyei Ügyészségre került az ügy. A hűtlen kezelés nem fog megállni.

     
  • 5Bekiabáló2014április26.19:23ÚjVálasz

    Hogy lehet ilyen parkolóházat átadni, avval fizettetném meg aki tervezte, és átvette ilyen durva hibákkal !!!

     
  • 4Weil Zoltán2014április25.19:25ÚjVálasz

    No, a rács lekerült a lépcső aljáról, ami jó jel, végül is a próbaüzem egyik célja a javulás. A rossz hír azonban az, hogy az eső és a fényes műgyantás felhajtók olyan síkos elegyet alkotnak, hogy előttem egy Lada csak nekifutásból bírt felrohanni.
    Mesélik, hogy a műgyantázó ember ingatta a fejét amikor ezt rendelték tőle, meg mondogatta, hogy ez így csúszni fog télvíz idején, de letorkolták. Hát most csúszik, pedig hol van még a tél.

     
  • 3Bekiabáló2014április25.11:33ÚjVálasz

    Kedves 2-es! Persze, lényegében igaza van, talán azt kivéve, hogy nem szűkebbek a fordulók, mint általában, ugyanis azok botrányosan szűkek. (tessék megnézni a levert oszlopoldalakat...) Az igazi gond ezzel a mentalitással, amit képvisel, hogy "jobb beletörődni mindenbe." Ne hisztizzünk, úgyis így marad minden, inkább törődjünk bele...Hát nem. Ami botrány, az botrány, nem úszhatják meg a felelősök, különben legközelebb stadiont építenek a kert végébe.

     
  • 2Bekiabáló2014április25.10:38ÚjVálasz

    Nekem sem a szívem csücske, én is rettentően haragszom a több mint egy éves csúszás miatt, de ez a folyamatos hisztériázás is unalmas!
    A parkolóház ugyan el van rontva, nem jók az irányok, de nem szűkebbek a fordulók, mint más parkolóházakban.
    Lehet benne nagy autóval is közlekedni!
    Nem is csúnyább, mint egy átlag parkolóház. Kb. ez is ugyanolyan csúnya - egy mélygarázs sokkal jobban illett volna a belvárosba!
    Azt meg már rég tudjuk, hogy egyébként tele van hibával, és nem minden tiszta körülötte.
    Mindettől függetlenül, ha már ott van, miért ne használnánk. elbontani úgysem fogják.

     
  • 1Bekiabáló2014április24.07:18ÚjVálasz

    Gratulálok :-(
    Valaki(k) biztosan jól kerestek vele.

     

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!