Hogyan óvnak az óvónők?

Egri műhelybeszélgetés a gyerekek média fogyasztásáról

A mobilozás, televíziózás, számítógépezés, ma már természetes része gyerekeink életének. Ahhoz azonban, hogy ne legyenek kiszolgáltatottak, hogy uralni is tudják ezeket az eszközöket, meg kell tanulni tudatosan élni velük. Nem elég a technika ismerete, hogy kritikusan viszonyuljanak az őket elérő információ dömpinghez, hanem meg kell érteniük működésüket, meg kell tanulniuk a cyber tér viselkedési szabályait és azt is, hogyan kommunikálhatnak társaikkal.
 
 

Hogyan óvnak az óvónők?

Egri műhelybeszélgetés a gyerekek média fogyasztásáról

A mobilozás, televíziózás, számítógépezés, ma már természetes része gyerekeink életének. Ahhoz azonban, hogy ne legyenek kiszolgáltatottak, hogy uralni is tudják ezeket az eszközöket, meg kell tanulni tudatosan élni velük. Nem elég a technika ismerete, hogy kritikusan viszonyuljanak az őket elérő információ dömpinghez, hanem meg kell érteniük működésüket, meg kell tanulniuk a cyber tér viselkedési szabályait és azt is, hogyan kommunikálhatnak társaikkal.
 
 
 
 
 

Hogyan óvnak az óvónők?

Egri műhelybeszélgetés a gyerekek média fogyasztásáról

A mobilozás, televíziózás, számítógépezés, ma már természetes része gyerekeink életének. Ahhoz azonban, hogy ne legyenek kiszolgáltatottak, hogy uralni is tudják ezeket az eszközöket, meg kell tanulni tudatosan élni velük. Nem elég a technika ismerete, hogy kritikusan viszonyuljanak az őket elérő információ dömpinghez, hanem meg kell érteniük működésüket, meg kell tanulniuk a cyber tér viselkedési szabályait és azt is, hogyan kommunikálhatnak társaikkal.
   A médiaismeret fejlesztése ma már nem csupán a család felelőssége. Az oktatási rendszer, a Nemzeti Alaptanterv is kiemelten kezeli ennek a tárgynak az oktatását, de nem idegen a fejlesztés az óvodák világától sem.
    A Televele Médiapedagógiai Egyesület (www.televele.hu) egy részletesen kidolgozott, szabadon hozzáférhető oktatási programcsomagot (www.televel.hu/moped) kínál a pedagógusok számára, amelynek segítségével – persze komoly felkészüléssel – a tanárok és a diákok számára is élvezetes módon lehet foglalkozni ezzel az igencsak aktuális témával, lehet teljesíteni a tantervi előírásokat.
   A budapesti kísérleti foglalkozásokat követően az országban több helyen már a rendes képzés részeként alkalmazzák a MOPED csomagot, így Egerben is a Kemény Ferenc Általános Iskolában és a Szivárvány Óvodában az ősz-tél folyamán működött a program. 
   Az egyesület munkatársai 2014. február 4-én a programot megvalósító helyi pedagógusokkal együtt szívesen látják a város óvónőit, tanárait, és más érdeklődőket is, hogy beszélgessenek a médiapedagógia fontosságáról, bemutassák ezt a szabadon hozzáférhető oktatási programcsomagot.
 
Időpont: 2014. február 4. 14.00 -16.00
Helyszín: Kemény Ferenc Sportiskola Általános Iskola
Eger, Kodály Zoltán u. 5.
 
 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!