Egri bolhapiac: újabb forduló
Ami az egyik embernek lom, a másiknak kincs lehet. Akárcsak szerte Európában, szerte Magyarországon is rengeteg sikeres bolhapiac működik. Szeretett városunkban, sajnos, ez nem olyan egyszerű. A városvezetés ugyanis azt találta dönteni egy-két éve, hogy a bolhapiac, mint olyan, nem méltó Egerhez. Ezt a képtelen álláspontot aztán bölcsen elvetették, pályázatot írtak ki bolhapiac üzemeltetésére, amit három hónapos próbaidőre meg is nyert a két pályázó egyike. A három hónap letelt, de a körülmények megváltozása miatt azt egy újabb három hónapos próbaidő követte. Aztán az a három hónap is lejárt, és a tapasztalatokat felhasználva újabb pályázat íratott ki. A beadási határidő január 11.
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata pályázatot ír ki Eger Városában megrendezendő bolhapiac fenntartójának kiválasztására.
1. Ajánlatkérő neve, címe, telefon- és telefax száma (e-mail):
Eger Megyei Jogú Város Önkormányzata
3300 Eger, Dobó tér 2.
telefon: 36/523-850
telefax: 36/523-777
e-mail: cserged.csaba@ph.eger.hu
2. A pályázat tárgya:
Eger városában Malomárok utca 1. szám alatti, Balassi Bálint Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola udvarán használtcikk piac (bolhapiac) megrendezése és fenntartói feladatainak ellátása a vásárokról, a piacokról, és a bevásárlóközpontokról szóló 55/2009. (III. 13.) Korm. rendeletben foglalt előírások mellett. A megállapodás időtartama 1 év, amely a kiválasztott fenntartó részére kiadott kereskedelmi hatósági engedély jogerőre emelkedését, illetve a településképi bejelentési igazolás beszerzését követő naptól kezdődik. A megállapodást az ingatlan hasznosítását végző Eger Közszolgáltatások Városi Intézménye köti meg az Önkormányzat képviseletében. Ha az Önkormányzat döntést hoz a bolhapiac hosszabb időtartamú engedélyezéséről a fenti területen, abban az esetben a felek közös megegyezésével a vonatkozó megállapodás megfelelően hosszabbítható, ennek során a bolhapiac működésének tapasztalataitól függően további feltételek is előírhatók a fenntartó számára.
A fenntartó feladatai:
- az 55/2009. (III. 13.) Korm. rendeletben, továbbá a tevékenység feltételeire vonatkozó más jogszabályokban meghatározott fenntartói és működtetői feladatok ellátása, a megrendezés feltételeinek biztosítása, ideértve különösen a különböző hatósági engedélyek és hozzájárulások beszerzése, az ezekben előírt feltételek megteremtése, az előírások betartása és betartatása;
- a bolhapiacon árusítani szándékozóktól a díjak beszedése;
- Önkormányzat a helyszín rendelkezésére bocsátásán túl a megrendezés feltételeinek biztosításában nem vállal részt. A feltételek biztosítása, különösen a takarítás, hulladékgyűjtés- és szállítás, nyilvános illemhely biztosítása és a terület rendeltetésszerű állapotban való visszaszolgáltatása a fenntartó feladata saját költségen;
- a fenntartó kizárólag a bolhapiac időtartama alatt, illetve az ahhoz szükséges előkészítő munkálatok alatt jogosult a terület használatára;
- a bolhapiaccal kapcsolatosan keletkezett személyi, vagyoni és egyéb károkért a fenntartó teljes körű kártérítési felelősséget vállal.
3. A fenntartó által fizetendő díj:
A fenntartó piaci naponként a megjelent árusítani szándékozó személyektől helypénzt szed, melynek százalékos arányát, mint hasznosítási díjat köteles megfizetni az EKVI részére a terület használatáért. A fizetendő díj magába foglalja az előre megállapított 18.000.- Ft. költséget is. A díjfizetés havonta utólag történik, az EKVI pénzforgalmi számlájára történő átutalás útján, a tárgyhót követő hónap 10. napjáig.
4. Bírálati szempontok:
Az Önkormányzat az összességében legelőnyösebb ajánlatot fogadja el.
Bírálati szempontok:
- A fenntartó által fizetendő díj mértéke: az értékesítést végzők által a fenntartó részére fizetett helypénz összegéből a fenntartó által megjelölt, %-os arány alapján megállapított összeg, de minimum 18.000.- Ft alkalmanként. (a fenntartó minden értékesítést végző személytől meghatározott mértékű helypénzt szed, melynek százalékos arányú összegét megfizeti területhasználati díjként az EKVI számára. Ez az összeg tartalmazza a 18.000,- Ft összegű költséget is, melyet minden esetben meg kell fizetni az EKVI részére. Bírálati szempont ennek megfelelően a fenntartó által megjelölt %-os arány a helypénz összegéből). Súlyozás: 50 pont.
- A bolhapiacok működtetése terén meglévő tapasztalatok. Súlyozás: 30 pont.
- A bolhapiac színvonalas fenntartására és fejlesztésére a fenntartó által tett vállalások. Súlyozás: 20 pont
5. Pályázathoz csatoltandó dokumentumok:
- köztartozás-mentesség igazolása (90 napnál nem régebbi okirattal)
- személyazonosság igazolására szolgáló dokumentum másolata,
- egyéni vállalkozói igazolvány, gazdasági társaság esetén 30 napnál nem régebbi cégkivonat és aláírási címpéldány legalább egyszerű másolatban,
- a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben az ott előírt cégszerűen aláírt nyilatkozat
- nyilatkozat arról, hogy nem áll végelszámolás alatt, ellene csőd, illetve felszámolási eljárás nincs folyamatban
6. Pályázat benyújtási határidő: 2014. január 11. (szerda) 12.00 óra
7. A pályázat benyújtásának helye/címe:
Eger Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala, postázó
3300 Eger, Kossuth L. u. 28.
8. Egyebek:
- A pályázatokat zárt borítékban, 2 példányban, kell beadni „bolhapiac fenntartó" jeligével.
- Az önkormányzat fenntartja azt a jogot, hogy a pályázatot – az eljárás bármely szakaszában – indokolás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa.
- A pályázat nyertesének személyéről való döntést a Költségvetési és Gazdálkodási Bizottság elnökéből, a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság elnökéből, az Urbanisztikai és Környezetvédelmi Bizottság elnökéből, vagy a bizottsági elnökök által delegált bizottsági tagokból, továbbá a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Irodájának, Jogi és Hatósági Irodájának és Gazdasági Irodájának képviselőiből álló munkacsoport hozza meg, legkésőbb a pályázatok benyújtási határidejétől számított 5 munkanapon belül. Az eredményhirdetés nyilvános, annak időpontjáról a pályázók külön kapnak értesítést.
- Az EKVI fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, vagy az Intézmény részéről a bolhapiac tervezett időpontját legalább 15 nappal megelőzően jelzés érkezik a terület más célú hasznosítására, abban az esetben a bolhapiac megtartására más időpontban is sor kerülhet, ebben az esetben a megállapodás időtartama megfelelően hosszabbítható.
A pályázattal kapcsolatban további felvilágosítást ad a Polgármesteri Hivatal Városüzemeltetési Irodáján Cserged Csaba urbanisztikai ügyintéző (Tel.: 20/469-6476).
ez meg mi?
"Az önkormányzat fenntartja azt a jogot, hogy a pályázatot – az eljárás bármely szakaszában – indokolás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa."