HELYREIGAZÍTÁS BICIKLIÚT ÜGYBEN!
Az Egri Városfejlesztési Kft ügyvezetője helyreigazításra kérte szerkesztőségünket az LMP sajtóközlenényére reagáló írás kapcsán. A kérésnek örömmel teszünk eleget, mert világossá teszi, hogy a városházi reagálás honnan származik.
"Tisztelt Szerkesztő Úr!
A 2013. január 23-i dátummal az egriszin.hu oldalon megjelent „Aggódik az LMP” című cikkben az LMP Heves Megyei Szervezetének január 22-i közleményére, az Egri Városfejlesztési Kft. reagálásaként idézett szövegrész - az oldalon írtakkal ellentétben - nem a Kft., hanem Eger MJV Önkormányzatának reagálása.
Az Önkormányzat médiareferense által, az önkormányzati reagálással együtt kiküldésre került az Egri Városfejlesztési Kft. tájékoztatása is a belváros rehabilitáció „Patakmeder rekonstrukció és kerékpárút építés” projekteleméről, amelyet jelen levelemhez is csatolok. A Kft. a jelen levélhez is csatolt dokumentumot jegyzi.
Kérem, a helyreigazítást a fentieknek megfelelően elvégezni szíveskedjenek!
Eger, 2013. január 24.
Tisztelettel:
Dr. Kurucz András ügyvezető"
Az Egri Városfejlesztési Kft által jegyzett dokumentum:
Tájékoztatás a Belváros rehabilitáció
„Patakmeder rekonstrukció és kerékpárút építés” projekteleméről
Januárban megkezdődött a patakmeder rekonstrukció és kerékpárút építés kivitelezése, a Belváros rehabilitáció 25 projektelemének egyik eleme. A két összefüggő munka közül a mederrekonstrukció az Eger patak cca. 650 méteres hosszán zajlik az Árva köz és a Kossuth utca között, amelyen belül cca. 500 méter hosszban épül kerékpárút a meder jobb oldalán. Utóbbi bekerülési költsége cca. 60.000.000 Ft. A projektelem tervdokumentációját két hatóság vizsgálta és hagyta jóvá, mivel előírásainak mindenben megfeleltek. Egyrészről az Észak-Magyarországi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség, aki mind ökológiai és vízlevezető képességének megfelelősége szempontjából, másrészről a Heves Megyei Kormányhivatal Nemzeti Közlekedési Hatósága, aki a kerékpárút szélességi és magassági méreteinek megfelelőssége szempontjából vizsgálta, melybe értjük a hidak alatti megfelelő átvezethetőséget is. A patakmeder rekonstrukció ökológiai szempontból nem jelent károkozást, hiszen a vízügyi- környezetvédelmi és természetvédelmi előírásoknak mindenben megfelel, ellenkező esetben az engedély nem került volna kiadásra.
A patakmeder sehol sem szűkül. A megközelítőleg 50 cm-es mederfenék süllyesztés miatt a keresztmetszeti mérete növekszik, ezáltal a vízlevezető képessége növekszik. A fel – és lehajtó rámpák valamint a lépcsős lejáró nem a mederben épülnek, hanem azokon kívül, a sétányból és a terekből véve el minimális területet. A kerékpárút a patakparton közvetlenül a víz mellett fog vezetni, ezáltal természet közeli, egyedülálló élményt nyújt majd a használóinak. A jelenlegi Centrum parkolónál valóban épül egy lépcsős fel és lejáró, mely nem a gyalogosok számára készül.
Azonban a rámpákon vagy ezen a lépcsős lejárón letévedő gyalogosoknak is be kell tartaniuk a közlekedési szabályokat, erre is gondolva, számos helyen ívesen kiszélesedik a kerékpárút, így biztosítva helyet a kitérésre.
"A patakmeder rekonstrukció ökológiai szempontból nem jelent károkozást"
Szóval, ha zöld felületet, lebetonoznak, az nem jelent károkozást ökológiai szempontból?