A fuvar mindent drágít

Elektronikus útdíj

Közleményt adott ki az ipartestület: Az elektronikus útdíj (ED) olyan többletterhet jelent a hazai belföldi fuvarozók számára, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem kerülhető el – többek között erre hívták fel a figyelmet a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary tagvállalkozói, az érdekvédelmi szervezet novemberi regionális tagi találkozóin. A mintegy félezer közúti közlekedési szolgáltató részvételével megtartott rendezvénysorozaton az is kiderült, hogy még – a NiT Hungary által is szorgalmazott és a kormányzat felé megfogalmazott – versenyképesség-növelő intézkedések teljes megvalósulása esetén is növekedni fog a fuvarszámla végösszege. Az, hogy ez a növekedés minél kisebb mértékű legyen nem csak a vállalkozók túlélése, de az inflációs hatások miatt is rendkívül fontos.
 
 

A fuvar mindent drágít

Elektronikus útdíj

Közleményt adott ki az ipartestület: Az elektronikus útdíj (ED) olyan többletterhet jelent a hazai belföldi fuvarozók számára, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem kerülhető el – többek között erre hívták fel a figyelmet a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary tagvállalkozói, az érdekvédelmi szervezet novemberi regionális tagi találkozóin. A mintegy félezer közúti közlekedési szolgáltató részvételével megtartott rendezvénysorozaton az is kiderült, hogy még – a NiT Hungary által is szorgalmazott és a kormányzat felé megfogalmazott – versenyképesség-növelő intézkedések teljes megvalósulása esetén is növekedni fog a fuvarszámla végösszege. Az, hogy ez a növekedés minél kisebb mértékű legyen nem csak a vállalkozók túlélése, de az inflációs hatások miatt is rendkívül fontos.
 
 
 
 
 

A fuvar mindent drágít

Elektronikus útdíj

Közleményt adott ki az ipartestület: Az elektronikus útdíj (ED) olyan többletterhet jelent a hazai belföldi fuvarozók számára, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem kerülhető el – többek között erre hívták fel a figyelmet a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary tagvállalkozói, az érdekvédelmi szervezet novemberi regionális tagi találkozóin. A mintegy félezer közúti közlekedési szolgáltató részvételével megtartott rendezvénysorozaton az is kiderült, hogy még – a NiT Hungary által is szorgalmazott és a kormányzat felé megfogalmazott – versenyképesség-növelő intézkedések teljes megvalósulása esetén is növekedni fog a fuvarszámla végösszege. Az, hogy ez a növekedés minél kisebb mértékű legyen nem csak a vállalkozók túlélése, de az inflációs hatások miatt is rendkívül fontos.

 

 

Az ipartestület a regionális találkozókra meghívta az egyes térségek országgyűlési képviselőit is abból a meggyőződésből kiindulva, hogy csak akkor születhet előremutató szabályozás az útdíj kérdésében, ha a döntéshozók közvetlenül is ismerik a fuvarozók álláspontját. A NiT Hungary meghívását elfogadó képviselők tisztában vannak a döntés következményeivel és támogatják az érdekvédelmi szervezetek kezdeményezését egy olyan csomag összeállításában, amely csökkenti a belföldi fuvarozók versenyhátrányát.

 

A NiT Hungary továbbra sem vitatja, hogy hazánk közúti infrastruktúrája szempontjából nem fenntartható helyzet, hogy a környező országok közül nálunk kell messze a legkevesebbet fizetni annak használatáért. Egyetért azzal is, hogy az infrastruktúra fejlesztéséért és a közutak fenntartásáért a használók fizessenek, ahogy azt sem vitatja, hogy a tehergépjárművek környezeti terhelése jóval nagyobb, mint a személyautóké. Ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy egy belföldi közúti közlekedési szolgáltató költségszerkezetében eddig 1-2 százalékot kitevő úthasználati díj 2013. július 1. után az üzemanyag után a második legnagyobb költségelem lesz. Az ipartestület megalapozott számítása szerint például a tranzitforgalom szempontjából fontos Záhony-Rédics viszonylatban, ahol az 580 km-es útból 510 km fizetős szakasz egy EURO II besorolású, öttengelyes szerelvénnyel és a nettó 85,34 forintos kilométerenkénti díjjal számolva 2013. második felétől nettó 43.500 forintért lehet majd eljutni, ami 16,4 szeres növekedés a jelenlegi rendszerben fizetendő összeghez képest, amely egy napos jogosultág megvásárlása esetén nettó 2.657 forint.

 

 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!