Fogyasztóbarát a Hotel Eger és Park
2012.10.03.00:00
2012 márciusában hirdette meg a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Európában egyedülálló kezdeményezésként a Fogyasztóbarát Tanúsítványok elnyerésére irányuló pályázatát, amelynek első díjazottjai 2012. október 2-án vehették át a tevékenységük elismerését jelentő dokumentumokat. Küztük volt a Hotel Eger és Park is.
A nyertes pályázatok között volt olyan, amely a fogyasztókapcsolati rendszerét mutatta be a hatóságnak, míg a hazai termelőknek és beszállítóknak a fogyasztói érdekeket is szolgáló előnyben részesítését is elismerték a bírálók.
2012. október másodikán ünnepélyes keretek között került sor az első három Fogyasztóbarát Tanúsítvány átadására a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság székházában.
Az első tanúsított vállalkozások közül az Eger-Park Hotel Kft. a „fogyasztóbarát ügyfélszolgálat” kategóriában panaszkezelési rendszerével, alternatív vitarendezési módszereivel és ügyfél-elégedettségi eredményeivel érdemelte ki az elismerést.
A rendezvényen részt vett Dr. Lenner Áron, a Nemzetgazdasági Minisztérium Gazdaságszabályozásért Felelős Államtitkárságának belgazdaságért felelős helyettes államtitkára, valamint Szabó Zsolt, az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi Bizottsága alelnöke is.
Pintér István, az NFH főigazgatója megnyitójában köszönetét fejezte ki a résztvevőknek a színvonalas pályázatokért, és mindazért a munkáért, amelyet a Fogyasztóbarát vállalkozások a fogyasztói érdekekért tesznek. Külön gratulált az első három díjazott vállalkozásnak.
Dr. Lenner Áron helyettes államtitkár az elmúlt két évben a fogyasztóvédelemben bekövetkezett szemléletváltás fontosságáról és jelentőségéről beszélt, amely a fogyasztóvédelem Alaptörvényben való megjelenítésével kezdődött és a fontos jogszabályok meghozatala mellett az új hatósági kezdeményezésekben bontakozott ki.
Szabó Zsolt alelnök a fogyasztókért létező vállalkozásokban láttatta a jövőt, azoknak a tisztességes vállalkozásoknak a munkájában bízva, akik a jogszerű és alázatos munkájukkal járulnak hozzá a fogyasztói közérzet és megelégedettség fokozódásához.
A pályázat kiírásának célja az volt, hogy a vállalkozások közül kiemelje és a fogyasztók figyelmébe ajánlja a jogkövető magatartáson túli eszközökkel a fogyasztók bizalmát és elégedettségét növelő és fenntartó cégeket, egyúttal ösztönözze a vállalkozásokat a fogyasztói elégedettséget fokozó tevékenység végzésére, innovatív ötletek és megoldások kidolgozására, a fogyasztói kultúra és tájékozottság növelésére.
A közel ötven érdeklődő és pályázó közül elsőként három tanúsítvány átadására került sor. A rendkívül szigorú kritériumrendszerben foglaltakat teljesítő cégek a mindennapok során is működtetett gyakorlatok bemutatásával igazolták, hogy a fogyasztói érdekek okán tett erőfeszítések mellett is lehet sikeresen működni. A nyertes cégek számára természetes dolog a jogszabályi kötelezettségek betartása, tevékenységük során a fogyasztók, valamint a helyi termelők és beszállítók érdekeinek való, minél magasabb szintű megfelelést tűzték ki célul.
Az első tanúsított vállalkozások közül az Eger-Park Hotel Kft. a „fogyasztóbarát ügyfélszolgálat” kategóriában panaszkezelési rendszerével, alternatív vitarendezési módszereivel és ügyfél-elégedettségi eredményeivel érdemelte ki az elismerést.
A büféket és főzőkonyhákat üzemeltető dunaújvárosi PINXIT 2003 Kft. az előnyben részesített magyar termékekkel és termelőktől beszerzett alapanyagokkal segíti a magyar munkahelyek megtartását, törekvéseiket és eredményeiket a „hazai elkötelezettségű vállalkozás” kategóriában benyújtott pályázatukban fogalmazták meg.
A bajai Béles Vendéglátó és Kereskedelmi Kft. által működtetett Vadvirág Kávézó és Fagyizó szintén a hazai elkötelezettség mentén fogalmazta meg pályázatát: kínálatuk 100 %-ban saját gyártás, alapanyagaikat pedig hazai vállalkozásoktól szerzik be.
A keddi átadást már október hónapban újabbak követik, és figyelemmel arra, hogy a pályázatok benyújtására folyamatosan van lehetőség, a tanúsítványok száma a jövőben minden bizonnyal nőni fog.
2012. október másodikán ünnepélyes keretek között került sor az első három Fogyasztóbarát Tanúsítvány átadására a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság székházában.
Az első tanúsított vállalkozások közül az Eger-Park Hotel Kft. a „fogyasztóbarát ügyfélszolgálat” kategóriában panaszkezelési rendszerével, alternatív vitarendezési módszereivel és ügyfél-elégedettségi eredményeivel érdemelte ki az elismerést.
A rendezvényen részt vett Dr. Lenner Áron, a Nemzetgazdasági Minisztérium Gazdaságszabályozásért Felelős Államtitkárságának belgazdaságért felelős helyettes államtitkára, valamint Szabó Zsolt, az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi Bizottsága alelnöke is.
Pintér István, az NFH főigazgatója megnyitójában köszönetét fejezte ki a résztvevőknek a színvonalas pályázatokért, és mindazért a munkáért, amelyet a Fogyasztóbarát vállalkozások a fogyasztói érdekekért tesznek. Külön gratulált az első három díjazott vállalkozásnak.
Dr. Lenner Áron helyettes államtitkár az elmúlt két évben a fogyasztóvédelemben bekövetkezett szemléletváltás fontosságáról és jelentőségéről beszélt, amely a fogyasztóvédelem Alaptörvényben való megjelenítésével kezdődött és a fontos jogszabályok meghozatala mellett az új hatósági kezdeményezésekben bontakozott ki.
Szabó Zsolt alelnök a fogyasztókért létező vállalkozásokban láttatta a jövőt, azoknak a tisztességes vállalkozásoknak a munkájában bízva, akik a jogszerű és alázatos munkájukkal járulnak hozzá a fogyasztói közérzet és megelégedettség fokozódásához.
A pályázat kiírásának célja az volt, hogy a vállalkozások közül kiemelje és a fogyasztók figyelmébe ajánlja a jogkövető magatartáson túli eszközökkel a fogyasztók bizalmát és elégedettségét növelő és fenntartó cégeket, egyúttal ösztönözze a vállalkozásokat a fogyasztói elégedettséget fokozó tevékenység végzésére, innovatív ötletek és megoldások kidolgozására, a fogyasztói kultúra és tájékozottság növelésére.
A közel ötven érdeklődő és pályázó közül elsőként három tanúsítvány átadására került sor. A rendkívül szigorú kritériumrendszerben foglaltakat teljesítő cégek a mindennapok során is működtetett gyakorlatok bemutatásával igazolták, hogy a fogyasztói érdekek okán tett erőfeszítések mellett is lehet sikeresen működni. A nyertes cégek számára természetes dolog a jogszabályi kötelezettségek betartása, tevékenységük során a fogyasztók, valamint a helyi termelők és beszállítók érdekeinek való, minél magasabb szintű megfelelést tűzték ki célul.
Az első tanúsított vállalkozások közül az Eger-Park Hotel Kft. a „fogyasztóbarát ügyfélszolgálat” kategóriában panaszkezelési rendszerével, alternatív vitarendezési módszereivel és ügyfél-elégedettségi eredményeivel érdemelte ki az elismerést.
A büféket és főzőkonyhákat üzemeltető dunaújvárosi PINXIT 2003 Kft. az előnyben részesített magyar termékekkel és termelőktől beszerzett alapanyagokkal segíti a magyar munkahelyek megtartását, törekvéseiket és eredményeiket a „hazai elkötelezettségű vállalkozás” kategóriában benyújtott pályázatukban fogalmazták meg.
A bajai Béles Vendéglátó és Kereskedelmi Kft. által működtetett Vadvirág Kávézó és Fagyizó szintén a hazai elkötelezettség mentén fogalmazta meg pályázatát: kínálatuk 100 %-ban saját gyártás, alapanyagaikat pedig hazai vállalkozásoktól szerzik be.
A keddi átadást már október hónapban újabbak követik, és figyelemmel arra, hogy a pályázatok benyújtására folyamatosan van lehetőség, a tanúsítványok száma a jövőben minden bizonnyal nőni fog.